headerImage

Comité jaarverslag 2020

03-06-2021

In het voorwoord van het jaarverslag 2020 blikt voormalig voorzitter Matthé Vermeulen kort terug op een bijzonder jaar als gevolg van de Covid-pandemie.

Een jaar waarin de gebruikelijke evenementen geen doorgang konden vinden, maar leden, bestuur en secretariaat elkaar wel snel digitaal wisten te vinden.

In het verslagjaar 2020 heeft Het Comité zich op verschillende onderwerpen actief ingezet om een onbelemmerde handel, aanvoer en logistiek van granen, zaden en peulvruchten te faciliteren. In nauwe samenwerking met diverse organisaties in de keten heeft Het Comité zich bezig gehouden met o.a.: de pesticidewijzer diervoedermiddelen, ethyleen oxide in Indiaas sesamzaad en gegaste ladingen. In 2020 heeft het Comité wederom het sectorale monitoringsprogramma opgesteld voor de collecteurs van granen, zaden en peulvruchten en organiseerde Het Comité -tezamen met ketenpartners- het online webinar over mycotoxinen.  Klik hier voor het jaarverslag 2020.